söndag 13 juni 2010

Tack alla mina fina kompisar


Idag hade jag mitt stora 3-årskalas. Jag fyller ju egentligen inte förrän den 22:a juni men jag kände för att tjuvstarta lite... Det är ju roligare att fira sin födelsedag 2 gånger istället för bara 1 gång.
:-)
Dagen innan kalaset var mormor och morfar här och hjälpte till att förbereda. Vi gjorde godispåse- & sockerdrickaträd till alla barnen - precis som Pippi Långstrump har på sina kalas.
Pappa lagade en massa god mat och mamma pyntade både inne och ute.


Dagen till ära hade jag på mig mom-mommas underbara klänning och min nya prinsesskrona. Jag var väldigt söt - precis som vanligt.

Mitt rum fick vara nalle- & ritrummet. Här fanns det papper och kritor till alla mina kompisar att måla med och alla mina nallar fick alla lov att leka med. Vi blåste såpbubblor och flickorna försökte fånga dom allihopa. Jätteroligt! Pappa Magnus lekte med ballongerna och han var verkligen jätteskojig.


Pappa Mackie som hjälpte min pappa att ordna all den fina maten. Tusen tack för all din hjälp.

Trots att vi hade beställt soligt väder till festen så blev det regn - mycket regn. Vi började ute men fick snabbt flytta in. Som tur var gick det bra det också. Framåt eftermiddagen försvann alla regnmoln och det blev strålande sol igen. Ute med alla och allt. Trasor fram och vattnet bort. Nu kunde alla barnen ut i skogen och leka och bygga kojor. Sockerdricka fanns att plocka i träden och godispåsar att smaska på.
Jag och mamma vilar lite i slutet av kvällen.



Jag somnar trött och oerhört nöjd i soffan efter mitt stora roliga kalas. Jag har haft en underbar dag och jag har fått en massa fina presenter. Tack, tack, tack alla mina kompisar för allt. Ni gjorde mitt kalas till en oförglömlig fest och ett minne som vi alltid kommer att bära med oss. Kalaset blev så himla lyckat och jag är så glad för att ni alla kunde komma - trots min enkla och supersena inbjudan.

3 kommentarer:

Mackie sa...

Tack för ett jättefint kalas Freja!
Ha de nu så jätteskönt på Gotland,
och krama mamma & pappa.
Kram Mackie

Karro sa...

Vilket kalas!! Precis som sig bör i prinsess-tider...då tänker jag prinsessan Freja så klart :-)

Själva var vi hemma med hög feber och hosta. Det var helt oförklarligt. Malte var frisk till klockan 11 och sen var han verkligen sjuk. Jag är så glad för att vi inte hann iväg till er. Det hade just varit en fin present till fina Freja...

Vi ses i ljuvliga Ljugarn!! SNART!!!!!!

Maria sa...

Wow Freja vilket Kalas, sockerdricks flaskor i träden. Om min pojke fick se vilket kalas du hade skulle han vilja ha likadant. Ha en skön sommar och hoppas att solen kommer att lysa på dig och värma dig.

/Maria