torsdag 10 juni 2010

Provtagning

Idag var det dags för återbesök på Endokrin och ny provtagning. Jag tycker inte alls om när dom sticker mig med nålen...
:(
... men idag gick det faktiskt väldigt snabbt och smidigt. Blodet kom i en rasande fart och fyllde alla små rören som doktorn ville ha. Sköterskan på Endokrin är verkligen duktig på det hon gör. Hurra för henne! Världens finaste plåster fick jag dessutom.
:)



Efter provtagningen var avklarad fick jag en prinsesskrona. Jättefin! Sjukhuset fyller 10 år idag så det firades med tårta, kaffe och prinsesskronor till alla duktiga barn. Toppen! Och som om det inte vore nog så fick jag en Piggelin av mamma och pappa också innan hemfärd.



Piggelin... mmm... inte alls dumt!
(Det här kan jag nog klara av fler gånger)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världens sötaste och duktigaste prinsessa! Heja dig, Freja! Kram från Sofi i Malmö

miOmolly sa...

Duktiga söta Frejis, jobbigt med prover, men bra i slutändan får vi hoppas. Jag tycker inte heller om att ta "putt" och inte gillar jag blod...blir alldeles vimsig i huvudet och måste lägga mig ner...Bra där med glassen på hemvägen, ett måste efter en sån dag=)

Hoppas att du mår bra annars, många kramar från oss