tisdag 29 juni 2010

Högt blodtryck

Idag fick vi komma till barnavdelningen på Visby lasarett för att ta mitt blodtryck. Sköterskan tog mitt blodtryck 6 ggr. Först 3 ggr, sen vila 20 minuter, sen ytterligare 3 ggr. Jag har högt blodtryck. 126/82. Om vi minns rätt så sa sköterskan att övertrycket ska ligga mellan 75 och 110 och undertrycket mellan 50-70.

Usch, usch, usch... vad betyder nu detta? Kan vi hjälpa mina njurar på något sätt så att jag kan må bättre? Finns det något att göra? Vad säger doktorn som fått ärendet överlämnat till sig? Vi ber sköterskan fråga honom eftersom han tydligen finns på plats. Hon frågar... men han har ingen aning. Han har aldrig hört talas om mig - han har med andra ord inte fått något samtal från min doktor på KS. Trist. Vi ringer till Endokrin på KS i Solna, men får inga svar - min doktor har gått på semester.
Efter blodtrycket tog sköterskan lite blodprover också för att kolla natrium och kalium.

Inga kommentarer: