torsdag 6 maj 2010

Min femte Barcelonaresa

Så var det dags igen.... att åka till dr. Martinez i Barcelona. Barcelona är verkligen en underbar stad. Tänk vilken tur för oss att doktorn bor här - dit det är så roligt att åka. Tänk att det är min femte resa, aldrig hade jag väl trott att jag skulle få uppleva detta så många gånger om. Barcelona har verkligen blivit en speciell stad för oss alla tre med många starka och fina minnen. En plats som vi alltid kommer att återvända till.

Varje dag gick jag långpromenad med mamma och pappa längs med Barceloneta. Första dagarna hade vi tur med vädret och en av dagarna passade vi på att lägga oss en kort stund på stranden. Jag fick ligga i skuggan av vagnen med rumpan bar på sarongen. Jösses vad mysigt det var. Jag kunde känna den varma sanden genom sarongen och vinden som svalkade skönt. Mmmm... jag längtar tills det blir sommar hemma i Sverige, då ska vi göra om det där.
Mitt hår vajar vackert i vinden.
Som ni säkert redan vet så är ju glasskiosken öppen när solen skiner och 2 dagar i rad fick jag äta glass. LYX!!! :-) Mums, vad jag älskar glass. Undrar vem som kom på glass? Gräddglass kan faktiskt vara bland det godaste jag vet...

Med oss på resan hade vi mina underbara assistenter Nimma och Sanna. Dom är så himla bra och snälla. Vi är som ler och långhalm. På bilden är jag, mamma, pappa, Sanna och Nimma ute på en liten tapasrunda i staden. Smarrigt värre!

Inga kommentarer: