lördag 15 maj 2010

Lunginflammation?

Jag har under en längre tid haft feber. Eftersom jag då och då får feberstegringar utan egentliga förklaringar så vi har avvaktat med att åka in till sjukhuset. Dessutom har några nya tänder börjat tränga igenom så har vi kunnat härleda febern till detta. Men febern bara steg och steg. För säkerhets skull fick jag inhalationer med Pulmicort och Ventolin av mamma och pappa hemma. Det var bra men jobbigt också för ganska snabbt började slemmet lösas upp och rosslet komma. Jobbigt att hosta men skönt att få bort lite slem. Sista dagarna har dock febern blivit högre och mitt allmäntillstånd sämre och eftersom lunginflammation är vår kanske största oro så valde vi därför att åka in till Visby lasarett för att kolla ifall jag fått en bakteriell infektion.


Väl på Visby lasarett kollade man CRP (infektionsvärdet) och urinprov. Doktorn lyssnade på mina lungor och konstaterade att jag lät tjock i lungorna. Men eftersom mitt CRP var under 8 så avskrevs misstanken om lunginflammation eller annan bakteriell infektion. Andningsfrekvens ca 28. Puls 120. Ingen lungröntgen.

Inga kommentarer: