söndag 25 juli 2010

Sista dagen på semestern

Så har en helt vanlig svensk semester gått till ända - 4 veckor. Fort kan man tycka - en evighet tycker vi. Imorgon är doktorn tillbaka från sin semester. Vilket semsterväder han fick! Det är bra... då är doktorn förhoppningsvis tillbaka med ny energi så att följetongen kan få fortsätta. Det som har hänt sedan sist är egentligen inte mycket alls. Fler blodtryck och prover har tagits. Ingen förändring har funnits i dessa - i alla fall inte till det bättre. Inga svar har givits. Inga frågetecken har utretts. Det som har tillkommit är 3-4 st pytte-, pyttesmå blåmärken på min mage/bröstkorg. Undrar vad detta kan vara och vad det hör ihop med. Hör det också ihop med renin/högt blodtryck/ev. njurproblem? Oförklarliga blåmärken - om än väldigt små - är såklart inget bra. Tur att vår väntan snart är över.

Juli har varit väldigt fin - möjligen något varm för min smak. Som tur är bor vi nära havets svalkande bris, vi har gott om skugga på våra altaner och mitt rum är svalt och skönt - så även jag har kunnat ha det gott. Några utflykter har hunnits med mellan alla besök från nära och kära. Det har varit en toppenmånad.


Jag ligger i gräset och njuter vid Sysne rökeri.


Jag, mamma och pappa på Sysne Udd.

Inga kommentarer: