torsdag 5 februari 2009

Keppra

Helgi ringde precis. Nu har läkarna tittat på mitt EEG och det ser sämre ut. Den epileptiska aktiviteten har absolut ökat och läkarna vill inleda ny epilepsibehandling. Det var riktigt jobbiga besked. Vi minns oerhört väl hur jobbigt det var sist, vilken ond cirkel av mediciner och elaka biverkningar vi hamnade i. Först Iktorivil, sen Topimax och sist Sabrilex. En levande mardröm som var riktigt besvärlig att ta sig ur. Nästa medicin på tur heter Keppra. Jag som inte vill äta EP-medicin, det ger så mycket negativa psykiska biverkningar. Jag vill inte... men jag kanske måste? Beslutet är mammas och pappas. Tårarna rinner nerför mammas kinder. Receptet ligger färdigt att hämta ut på apoteket. Hur ska vi göra?
:-(

2 kommentarer:

Helen sa...

Hej Freja

Vad tråkigt att EP aktiviteten har ökat.
Ludwig tar Keppre och det funkar jätte bra.Vi har inte märkt av några biverkningar.
Hoppas att ni mår bra förövrigt.

Hälsningar Fam Falk (samos)

Lina sa...

Ville bara säga att Inez åt Keppra en period under sin "utprövningstid", och biverkningsmässigt var det helt ok. Sen är ju alla olika, och klarar av medicinerna på olika sätt, men jag tänkte att det kanske kunde vara skönt att höra i alla fall...

...tänker på er!