måndag 10 november 2008

Dagens ros går till Nestlé


Som jag berättat om förut bör jag inte äta den svenska barnmaten eftersom den innehåller rapsolja. Min sjukdoms grundproblematik är att jag inte kan bryta ner vissa fettsyror och därför har min spanska doktor rekommenderat mig att äta mat innehållande olivolja - men det finns ju inte att få tag på... såvida inte mamma och pappa lagar all mat själva. De lagar en hel del, men ibland är det svårt att hinna allt. Mamma och pappa har så mycket press på sig så ibland kan det vara skönt att helt enkelt bara öppna en burk... Klick! så var det klart. Dessutom är det himla enkelt och bekvämt när vi skall åka t.ex. till sjukhuset en hel dag.
I Spanien innehåller all barnmat olivolja. Det gav mamma idén att be Nestlé om hjälp att ta hem barnmat från Spanien. Sagt och gjort - hon ringde och pratade med Bengt och Cathrine. Inga problem sa dom - det ska vi absolut hjälpa till med. Så nu har vi läst produktlistorna och beställningen är gjord. För att underlätta för oss tar Nestlé dessutom hem en stor beställning till sitt kontor, och skickar det sedan i mindre omgångar till oss. Fantastiskt!
Idag har de också meddelat att vi inte behöver betala något. Otroligt! Otroligt snällt! De vill gärna hjälpa mig, mamma och pappa med det lilla de kan. Det lilla för Nestlé är verkligen det stora för oss. Så himla snällt! Tusen, tusen tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Freja!
Det var så roligt att få komma och hälsa på och se hur fint ni har det och äta din mammas super goda våfflor och mormors goda sylt. Det var riktigt mysigt och varmt, eftersom pappa hade gömt kontrollen till elementet bakom hyllan. Som tur är, är han ju inte bara likt ett lejon utan han är ett riktigt lejon och mamma en riktig tiger som vakar över dig och över varandra. Mysigast på hela helgen var nog ändå när du satt i min famn.

Kram Freja och hälsa mamma tiger och pappa lejon från mig och Anna!

Anonym sa...

Hej Freja! Du känner inte oss, men vi känner till dig via TITTUT. Jag heter Malena och är mamma till Liv som snart är 5 år. Hon har en svår förlossningsskada (syrebrist) och behöver hjälp med allt. Dessutom har Liv 2 syskon, Dag 7 år och Maj 2 år. Jag ville bara säga att Nestlé hjälpte oss med plastskedar till Liv. Ibland är det så lite som krävs för att livet ska bli lite lättare. Kämpa på så hoppas jag att vi ses!
//Malena

Anonym sa...

hej freja,

vad snällt av Nestlé - du är värd det bästa av allt. Skönt att höra att det finns bolag och personer med stora hjärtan.

Du är vår hjälte, din mamma och pappa oxå för den delen!

Kram från Désirée