torsdag 13 november 2008

Att leva i skift

Pappa går och lägger sig kl. 17. Mamma äter middag med mig och vaggar mig till sömn - förhoppningsvis någon gång mellan 19-21.

Pappa går upp vid 21. Mamma får sova.

Kvällsvälling.

Mamma går upp vid 00. Pappa får sova.

Pappa går upp vid 03. Mamma får sova. Här någonstans börjar min dag. Ibland drar jag igång redan vid 01 eller 02. Mamma och pappa försöker dock få mig att sova vidare. Jag sover små korta stunder varvat med att vara vaken - ibland glad - ibland ledsen.

Nattavälling.

Jag sover små korta stunder varvat med att vara vaken - ibland glad - ibland ledsen.

Mamma går upp vid 07. Pappa får sova.

Frukost

Mellanmål

När pappa vaknar får vi några trötta timmar tillsammans under dagen sen börjar vi om från början... men inte med samma tider som dagen innan - för ingen dag är den andra lik. Mår jag sämre är passen kortare och intensivare, mår jag bra är de kanske längre och lugnare. Hur det blir vet vi inte förrän det händer. Så är det att leva i skift.

Inga kommentarer: