lördag 19 december 2009

Min första skidpulka

Idag köpte mamma en skidpulka till mig. En tidig julklapp skulle man kanske kunna säga. Mamma och pappa har pratat om det många gånger men har inte vetat om det skulle funka eller inte för mig. Skidpulkor är ju skamligt dyra. Men så idag hittade mamma en fin, gammal skidpulka på Blocket - inte direkt billig men fin och välvårdad. En ca 27 år gammal skidpulka från Segebaden Berg. Snart antikvärde kanske?
Väl hemma så fick jag testa direkt. Det var jättemysigt. Tänk så glad pappa kommer att bli när han får veta. Pappa är nämligen i Sälen och åker skidor så han vet inget ännu. Men min pappa älskar snö, vinter och utflykter i skogen så han kommer tycka att det är toppen. Det är jag säker på.

2 kommentarer:

ulrika sa...

Ååå vad mysigt det ser ut!!! Blir nästan lite avundsjuk.. Men hoppas att du får åka och njuta många gånger här nu när snön ligger vit och fin! (så får vi ju hoppas att den snön ligger lääääänge också :D )
Grannen i skåne

Karro sa...

Oj, vad mysigt. Hoppas att snön ligger kvar frusen länge. Vit jul vill vi ha. Kram och god jul från familjen haglund!