måndag 31 augusti 2009

Tillbaka i stan

Igår kom vi tillbaka till Stockholm. Kul att vara hemma igen - i mitt nya fina rum. Mormor har sytt fina gardiner av gamla retrotyger från 70-talet. Underbara! Mamma ville prompt att jag skulle få samma fina gardiner som hon hade när hon var liten. Fina minnen måste upplevas igen. En gardinlängd kunde göras utav en gammal rullgardin som kunde hittas i mormors gyllene gömmor. Den andra gardinlängden har mamma letat ihjääääääl sig efter på nätet. Skam den som ger sig. Ibland är hon helt galen min mamma. Ger sig inte. Skall jag ha 70-talsgardiner så skall jag ha 70-talsgardiner. Punkt. Å så har jag fått en ny säng - jag är en stor tjej nu. Stor tjej ska såklart ha en stor säng!

Idag var första dagen på dagis efter långa sommarlovet. Wow, vad kul att vara tillbaka. Vi gjorde en massa skoj. Men det tog på krafterna... jag mådde inte så bra i slutet av dagen. Kräktes och så. Vi som skröt för mina dagisfröknar om hur sällan jag kräks nu för tiden.

:-(
När jag kom hem så fullkomligen däckade jag. Tog natt kl. 16.00 idag. Sover fortfarande. Hoppas att imorgon blir en bättre dag - utan bakslag.

1 kommentar:

mamma till lille e sa...

Hej där,
och välkomna tillbaka till fastlandet! Har följt er i bloggen sen förra sommaren då jag läste om er i tidningen. Då var min lille son alldeles ny (han är nästan på pricken ett år yngre än dig Freja) och vårt liv hade tagit en annan väg än den vi tänkt. Precis som du har han en ovanlig metabol sjukdom, är muskelsvag, har epelepsi m m.

Vill bara skicka en liten hälsning, du är en verklig kämpe! Å dina föräldrar med!

Kram från oss