torsdag 14 maj 2009

Sjukhuset

Idag har jag varit på sjukhuset - nästan hela dagen. Först gjorde jag ett EEG, för att kolla om det blivit någon förbättring med min nya medicin Keppra. Det gick jättebra. Idag satt jag i min nya vagn under hela undersökningen och det var ju hur smidigt som helst. Det kan vara svårt när jag ska vara i famnen - jag har ju blivit så stor och det är svårt när man bara har 2 händer som mamma och pappa.

Efter vi gjort EEG:t så gick vi vidare till akuten för att diskutera min återkommande feber och kräkningar. Där fick jag full service gjord av doktorn. Förutom att ställa en massa frågor så undersökte doktorn en massa saker:
- Kollade tempen.
- Tittade i öronen.
- Tittade i halsen.
- Kände och klämde både här och där.
- Lyssnade på hjärta och lungor.
- Tog urinprov.
- Tog blodprover. CRP och blodgas (blodgas visar hur mycket syre och koldioxid blodet innehåller samt blodets surhetsgrad)
- Lungröntgen.

Doktorn anade eventuellt slem i lungorna så därför ville hon ha en lungröntgen gjord också. Doktorn hade med sig en läkarelev. Det är nog bra för dom är nog extra noggranna då.

Inga fel kunde hittas. Felfri. Frisk som en nötkärna.
:-)

Inga kommentarer: