söndag 19 april 2009

Min tredje resa till Barcelona

Så är vi på plats i Barcelona igen. I fredags var vi hos dr. Martinez för att hämta DHA. Sjukhuset, Staurous Clinic, där hennes lab ligger har stängt så blir ett nytt sjukhus för doktorsbesök, sjukgymnastik och provtagning nästa vecka. Det blir spännande. Skönt att slippa "The horror chamber". Hoppas dom är duktigare på att ta prover på nya sjukhuset. Ögondoktorn är bortrest så det blev ingen ögonundersökning i helgen som planerat. Skönt!

Idag har vi verkligen haft världens mysigaste dag. Vilket bra substitut för ögonundersökning. Me like!
:-)
Solen sken varm över Barcelona så jag, mamma och pappa bestämde oss snabbt för en dag i Barceloneta. Min assistent Anna hängde med också. Vi promenerade till Barceloneta och spenderade förmiddagen i solen på Platja de Sant Miguel. Här myste jag själv i skuggan medan de andra gjorde vad de kunde för att lapa lite sol. Enkel lunch blev det också på ett av caféerna. Härligt, härligt!
På vägen hem köpte mamma och pappa en liten present till mig - en mjuk, glittrande boll med långa fina band i olika färger. Den glittrar jättefint i solens ljusstrålar och banden är härliga att känna på. Jag kände faktiskt lite på banden redan under promenaden... spännande! Tänk vad den kommer att bli fin att ha i lilla rummet som jag har hemma.
:-)
Helt plötsligt kom härlig musik från ingenstans. Där stod ett band på gatan och spelade musik med härliga rytmer. Jag och pappa började genast att dansa och det var väldigt roligt. Härligt med musiken och skönt att få röra på benen. Jag älskar verkligen när jag får springa med benen - då blir jag så glad så glad. Detta blev nog dagens höjdpunkt ändå...
:-)

Inga kommentarer: