tisdag 23 februari 2010

Nattassistenter

Vi sitter verkligen i klistret. Två av tre nattassistenter ska sluta. Vi får inga ansökningar. Den assistent som precis har börjat, som skulle jobba inatt och följa med oss till Gotland imorgon (så att vi kan gå på farmors begravning) hon har helt plötsligt försvunnit från jordens yta. Hur kan en person med så fundamantalt snedvriden syn på lojalitet och uppriktighet ens vara anställd på en assistansfirma? Hoppas verkligen att hon skäms över sig själv.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vet PRECIS hur ni känner. Liknande saker har hänt oss flera gånger. Först tror man att det är vårt fel, kanske vi är omöjliga, men ganska snart förstår man att det finns folk som helt saknar moral och ambitioner. Tyvärr sitter man i klistret i alla fall. Hoppas det löser sig för er snart, vet hur tungt det kan bli annars...
//Malena

Samuel sa...

Hej Jacob,Elin och Freja.
Jag och Malin pratar om er då och då hemma och undrar hur ni har det. Därför var det fint att hitta er blogg.
Jag läser att du Freja mår sämre just nu och det gör mig ledsen. Du är en härlig tjej, det märker jag när jag läser om dig. Och ni som föräldrar är otroliga bortom fattningsförmåga för mig som står utanför. Nu kommer vi att följa er framöver här på bloggen och vi hoppas att vi kommer träffa er alla tre på midsommarfirandet vid Strandcafét

Varma hälsningar Samuel (och Malin)